عقیق

من برای صبرتون یه یا علی می خوام. همـــــِین !
پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۳۳ ب.ظ

ما و مادر

میری سر کوچه می بینی و یه حجله گذاشته اند و قرآن و آگهی ترحیمی که روش عکس یه جوون خوش چهره و نورانی نقش بسته و روی سینی پایین حجله هم یاس و گلبرگ گل سرخ و دانه های انار پاشیده اند.
بر آگهی ترحیم نوشته است که این فرد در پی حادثه ای بسیار دلخراش از دنیا رفته و همسر و فرزندانش بسیار بیتاب اند. وی چند صباحی پس از پدرش که بزرگ خاندان بوده، دوری وی را تاب نیاورد و از این دنیا رخت بر بست.
اگر غریبه باشد دلت برایش می سوزد و و دائم به آنچه بر آگهی ترحیم نوشته شده فکر می کنی و بر آن گریه می کنی و تصویر حجله را در ذهنت مرور می کنی.
اما اگر دوستت باشد و با او زندگی کرده باشی دیگر بر آنچه در حجله و آگهی دیده ای نمی سوزی، بر عمری می سوزی که با او گذرانده ای و محبت هایی که از او چشیده ای و ...
چه خوب است که اگر در خانه مادر زندگی می کنیم کمی با او واقعا زندگی کنیم و جرعه نوش محبتش باشیم. نه فقط روضه خوان ماتمش باشیم.

1- ببینیم نسبت ما با مادر شهیدمان چگونه است؟
2- بیاندیشیم که علی و حسنین و زینبین ـ علیهم السلام ـ چه کشیده اند و ما از آن چه می فهمیم؟


فاطمیه


نوشته شده توسط احسان متین رزم
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
من برای صبرتون یه یا علی می خوام. همـــــِین !
عقیق
گاهی فکر می کنم.
گاه گاهی فکر می کنم که چه کم فکر می کنم.
و هر از چند گاهی فکر می کنم که چه خوب است کم فکر می کنم.

آخرین مطالب


ما و مادر

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۳۳ ب.ظ

میری سر کوچه می بینی و یه حجله گذاشته اند و قرآن و آگهی ترحیمی که روش عکس یه جوون خوش چهره و نورانی نقش بسته و روی سینی پایین حجله هم یاس و گلبرگ گل سرخ و دانه های انار پاشیده اند.
بر آگهی ترحیم نوشته است که این فرد در پی حادثه ای بسیار دلخراش از دنیا رفته و همسر و فرزندانش بسیار بیتاب اند. وی چند صباحی پس از پدرش که بزرگ خاندان بوده، دوری وی را تاب نیاورد و از این دنیا رخت بر بست.
اگر غریبه باشد دلت برایش می سوزد و و دائم به آنچه بر آگهی ترحیم نوشته شده فکر می کنی و بر آن گریه می کنی و تصویر حجله را در ذهنت مرور می کنی.
اما اگر دوستت باشد و با او زندگی کرده باشی دیگر بر آنچه در حجله و آگهی دیده ای نمی سوزی، بر عمری می سوزی که با او گذرانده ای و محبت هایی که از او چشیده ای و ...
چه خوب است که اگر در خانه مادر زندگی می کنیم کمی با او واقعا زندگی کنیم و جرعه نوش محبتش باشیم. نه فقط روضه خوان ماتمش باشیم.

1- ببینیم نسبت ما با مادر شهیدمان چگونه است؟
2- بیاندیشیم که علی و حسنین و زینبین ـ علیهم السلام ـ چه کشیده اند و ما از آن چه می فهمیم؟


فاطمیه
۹۱/۰۱/۱۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
احسان متین رزم

نظرات  (۷)

  سلام
این سومین یا چهارمین بار بود که اومدم و خوندم
و باز
چیزی نمی تونم بگم...

پاسخ:
سلام علیکم
البته جا داره حقیقتا من از بروز نبودم وبلاگ عذرخواهی کنم
و از تداوم حضور شما خاضعانه تشکر ....

ممنونم

 هو الحبیب

برادر ایمانی ام

با سلام و احترام

خوشحال هستم که قلم به دست گرفتی و بر کاغذ های مجازی دیوان اینترنت نگارگری می نمایی تا هم جولان و جلوه فروشی معانی را در نهانخانه ذهن خویش با به عیان کشیدن انها با قلم بیان و گفتن پاسخی داده باشی و هم مخاطب مشتاق شنیدن را.

عقیق که نشانگر جبهه اندیشه ای مان است بیشتر نور بیان را خلوت خانه دل افکنده است و دلنوشته ای است که نجواهای قلب را پژواک شده است...
اما ای کاش عقیق به وجه تسمیه اسمش از دوات اندیشه مرکب بر می گرفت و بر قامت عریان اندیشه ها لباس بیان می پوشاند... نیاز جامعه خزان زده معرفت گریز و معرفت سوز ما البته اندیشه و اندیشه ورزی است... دل نوشته ها البته باارزشند چرا که صاحب دلان از این ولایت هم رفته اند اما پرداختن به ساحت اندیشه ها ارزشمند تر.

بهرحال امید وارم همواره توفیقات دنیوی و اخروی در انتظارت باشد.



پاسخ:
سلام برادر
حضورتان خیلی مغتنم است.
از شعار عقیق هم بر میاید که بنای من از تاسیس وبلاگ نه فقط دل نویسی است بلکه به دنبال اندیشه و محبوب فکری ام، نقد، هستم. نقد کردن و نقد شدن؛
اما تا کنون بار درس و زندگی فرصتی فراهم نکرده تا فکر هایم را بنویسم اما تلاش کرده ام که در همین دلنویسی از اندیشه بهره گیرم و دلنوشته های ممعمولی ننویسم. طوری بنویسم که با یکبار خواندن همه پیامم منتقل نشود. البته قضاوت با شما است که هم استاد فنید و هم برادر خوب ما و هم خواننده این شطحیات.

به هر حال خیلی ممنونم از حضورتان
به امید استدامت در خط سبز ولایت یا رو قیامت در پرتو نسلی پر مقدار و کم گرفتار :)

 چهار بار کد وارد کردم تا قبول کردم
این کدهای امنیتی ! هم شده دردسر :)
پاسخ:
 من واقعا عذر می خوام
این کد رو برداریم کلی پیام های اسپم میاد و گرفتارمون می کنه
شرمنده :)

 و بیاندیشیم برای چه جان داد دلیل خلقت ...

(حتی فکر کردن به اینکه فرزندانشون و همسرشون چی کشیدن در این مصیبت هم سخته ! :( )
 بسم الله...
آجرک الله یا صاحب الزمان

بیاندیشیم........همین اندیشیدن اگه بود کلی جلو بودیم!
شایدم سیراب!

یا زهرا
پاسخ:
.....
اگر می توانی بمانی، بمان !

 فکر کنم ذره ای از اونچه که کشیده اند رو نمیفهمم!

فکر که نه یقیقن . . .
پاسخ:
جرعه نوش محبتش باشیم
نه فقط روضه خوان ماتمش باشیم
۱۸ فروردين ۹۱ ، ۱۹:۲۴ علی ملکی - قطعه شهدا
 سلام
نگاه خوبی بود ....

ای بی نشانه ای که خدا را نشانه ای
هر سو نشان توست ولی بی نشانه ای
زهرای پاک، ای غم زیبای دلنشین
تو خواندنی ترین غزل عاشقانه ای
پاسخ:
سلام برادر
شعر بسیار زیبایی بود ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی